פייר ביסמוט

נולד 1963, צרפת; חי ויוצר בבריסל

 

מקרים של קדימונים, 2018

וידאו, צבע, קול, 19:04 דקות, באדיבות האמן

 

* איפה רוקי 2? 2016

סרט, צבע, קול, 93 דקות, באדיבות Mongrel International

 

כעשר שנים נדרשו לפייר ביסמוט להשלים את הפרויקט אשר מתגלם, בסופו של דבר, הן כסרט באורך מלא (איפה רוקי 2?) המיועד לאולמות קולנוע, והן כמיצבי וידאו המותאמים למוזיאונים. מדובר בפרויקט מסע שבבסיסו מבצע בילוש אחר פסל בדמות סלע שהציב האמן האמריקאי אד רוּשֶה (Ruscha) במדבר מוהאבי בקליפורניה בשנות ה-70, ומאז נעלמו עקבותיו. העדות היחידה לקיומו של סלע הפיברגלס שזכה לשם רוקי 2, היא סרט תיעודי של ערוץ הבי-בי-סי מ-1979 שבו רואים את רוּשֶה מציב אותו במדבר בעזרת אדם נוסף.

בעולם הקולנוע ביסמוט זכור כמי שחלק עם צ'רלי קאופמן את פרס האוסקר על התסריט הטוב ביותר לשמש נצחית בראש צלול (במאי: מישל גונדרי, 2004), סרט מרובה פיתולים בעקבות זיכרונות ומחיקתם. בסרטון על הסלע המזויף הוא זיהה חומרים שיש להם פוטנציאל דומה להסתבך בין מציאות לדמיון ובין אמנות לחיים: עבודה לא ידועה של אמן מאוד ידוע שאבדה באזור המזוהה עם מערבונים ומותחנים כבסיס לעיסוק בזיוף, זיכרון, שכחה, מיתוס ופנטזיה.

במסגרת חיפושיו אחר הפסל של רוּשֶה שוכר ביסמוט את עזרתם של תסריטאים ושל חוקר פרטי.  בסרט שנוצר מחומרי החיפוש הוא מערב מוסכמות של קולנוע עלילתי ותיעודי ושובר מוסכמות אחרות: הסרט נע בין זמנים, העלילה מדלגת בין דמויות אמיתיות לשחקנים המגלמים אותן, והצילומים מתנהלים בחלק מהזמן ללא תסריט ידוע מראש. עבור מיצב הווידאו מקרים של קדימונים הוא בחר במתכונת הקופצנית של קדימונים: סצנות קטועות, פסקול עם שאלות שנשארות ללא תשובה, מוזיקת רקע דרמטית ורשימת קרדיטים של צוות ההפקה של הסרט. נקודת מבטו הפרועה, מודעת ומיתממת, מאפשרת לו להתנהל בערמומיות בין אמנות לקולנוע, וליצור תחת כותרת של שובר קופות הוליוודי פרויקט מורכב ויוצא דופן שבו מתפרקים מיתוסים ומוסכמות, אמנותיים וקולנועיים.

 

* מועדי הקרנת איפה רוקי 2?:

יום שישי, 29 ביוני, 12:00 (אודיטוריום ז'נט ויהודה אסיא)

יום שלישי, 31 ביולי, 20:00 (אודיטוריום ז'נט ויהודה אסיא)

יום שישי, 21 בספטמבר, 12:00 (אולם קאופמן-גיטר)

לצפייה בטריילר

נגישות
X